PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : German Freerides?!

ItaloRobb
16.03.2010, 23:43
Hi there!

I was wondering if Germany harbors some cool freerides?! As dutchies we mostly stick to Belgium and Northern France, whereas Southern France is quite a trip.

Please dont mention IGSA events, i know them, but i just like freerides better, especially because you can ride more ;)

Thanks in advance.

Robb

Kottboeller
14.04.2010, 11:18
Hey Robb,
You can go to "Citys" like Arnsberg or Meschede (Sauerland).
There are many hills around with cycle tracks you can ride with your board.
Very beautiful spots to cruise and downhill you can find at Möhnesee.
It's a lake near Soest / Arnsberg --> have a look at google maps ;)

JointStrike
14.04.2010, 11:58
Strecken rund um Arnsberg? Hab ich was verpasst?

Kottboeller
14.04.2010, 12:14
Arnsberg hab ich als Anhaltspunkt genommen, damit man sich orientieren kann um welche Region es sich handelt.
"Sauerland" kennt bestimmt kein Mensch ;)
Am Möhnesee bin ich schon ein paar Strecken gefahren und nähe Rüthen.

@JointStrike: Kommst du aus Arnsberg?

soulsurfer
14.04.2010, 12:23
das sauerland ist das mekka der holländischen wintersportler
http://www.focus.de/reisen/reisefuehrer/deutschland/winterberg-wo-holland-ski-faehrt_aid_470918.html
dann könnte man es ja fast kennen :D

Kottboeller
14.04.2010, 12:27
Jez wo du das sachst... :D

..hab ich gar nicht dran gedacht!

feldling 78
14.04.2010, 17:33
hmmmm....also ich komme hier aus arnsberg. es gibt hier einige strecken...leider sind die meisten stark befahren. am möhnesee gibt es einige ...das stimmt..aber ehr langsam.

@ kottboeller: kommst du aus arnsberg! bin für anregungen immer zu haben :)

Kottboeller
14.04.2010, 20:16
@feldling 78: hey, nee ich wohne in Köln. Bin aber am Wochenende öfters in Soest.
Ich wollte eventuell nächstes Wochenende (24.04) zum Möhnesee fahren.
Dort kenn ich einen ziemlich langen Fahhradweg. Der ist nich besonders schnell, aber es gibt zwischendurch fies steile Abfahrten (ohne Autos).
In Körbecke gibt es auch einige gute Sachen.
In der Nähe von Rüthen gibt es einen Zeltplatz. Der Feldweg der da entlang führt ist auch super zum fahren.

Aber ich glaube das Gebiet rund um den Möhnesee muss erst noch richtig erforscht werden ;)

bacho
14.04.2010, 22:57
just to get you guys back to topic:

you've been asked in english and so you might wanna consider answering in english or deliver somewhat proper translations of your suggestions/discussions. or you might want to think about opening a separate topic in german to discuss your stuff there.

no suggestions for my part, sorry robb :)

ItaloRobb
19.04.2010, 21:53
No probs... i can read German quite well... writing concerns me though.

Probably will hit Inzull in august, heard the organization is that good you can actually ride alot. Been to der Aschmecke and surrounding a weekend ago. No answer to that post either btw.

We ride alot at the Posbank Holland, near Arnheim.

Anyhoe... besides inzull something interesting?!

ItaloRobb
19.04.2010, 21:55
Ow im really not interested in long down/cruise or whatelse kinda spots. Looking for real downhill stuf with actual hairpins!