Ergebnis 1 bis 5 von 5

Thema:
Reglement Classic Luge

Benutzer cruiser
    Reviews
    ## 0 Reviews
    DANKE
    0
    Erhielt: 0 Danke in 0 Posts

Standard Reglement Classic Luge

Ich würde dieses Jahr in Kozakov gerne in der Disziplin Classic Luge starten,... nur hab ich kein wirkliches Reglement hierfür gefunden.
    Sind das dann Buttboards, oder stinknormale Longboards ?

... Falls Buttboard, wo bekomme ich sowas in Deutschland zur Zeit her ?

(würde ja gerne Standup Downhill fahren, aber dafür reicht meine Fahrtechnik leider nicht)

Vielen Dank, schon mal im vorraus!

lg René

2. # ADS

Benutzer cruiser
    Reviews
    ## 0 Reviews
    DANKE
    0

Standard AW: Reglement Classic Luge

Hab von der IDF folgendes Reglement gefunden:

5.3 Classic Luge
    5.3.1 DeckThe deck must be one piece. It may be any shape within the size limits. Nothing may beadded to the deck except for the following:
    ● Foam padding to the top
    ● Non-aerodynamic stiffeners to the bottom
    ● Skateboard-type grip rails underneath
    5.3.2 WeightThe complete board must not exceed seven kilograms (7kg / 15.4lbs). This rule will bestrictly enforced. A 0.5 kg allowance will be given for variances in the accuracy of scales.
    5.3.3 LengthA maximum of 125 centimeters (49.21”).
    5.3.4 WidthA maximum of 305 millimeters ( 12”). IDF Race Rules & Regulations Page 16 of 27Version 1.2June 7, 2015
    5.3.5 HeightThe underside of the board must have a minimum height of 70mm (2.75”)
    5.3.6 TrucksThe trucks must be lean steer activated. Rolling axles are allowed. They must not exceed305 millimeters (12”) wide, as measured from the outside edge of the axles. The boardmust use exactly two (2) trucks. The axles cannot protrude past the edge of the wheel.
    5.3.7 BearingsNo restrictions.
    5.3.8 WheelsThe board must use exactly four (4) wheels. Wheels can be a maximum diameter of 76millimeters (2.99").
    5.3.9 BrakesNo mechanized braking devices are allowed.
    5.3.10 Number AreaAll competitors are required to have their IDF assigned Classic Luge number located ontheir helmet. Helmet numbers must be placed on both sides and visible in the ridingposition. The number area and number must be of contrasting colors and be highlyvisible from 6 meters (20’) away.
    5.3.11 NumbersNumber digits must be a minimum of 7.6 centimeters (2.95”) tall each. When racenumbers have been issued they must be used as instructed and not tampered with cutor modified in any way. Should a competitor replace their helmet with anothercompetitor’s helmet, the appropriate rider number must be placed on that helmet.
    5.3.12 BallastAny weight additions to the board are permitted as long as the weight of the board doesnot exceed the 7kg total weight limit. Carrying of ballast on the competitor’s body isprohibited.

Da ich zur Zeit nicht vorhabe ein Deck selbst zu bauen hab ich mich in Deutschland auf die Suche nach Herstellern gemacht. Die einzigen die zur Zeit ein Buttboard bauen sind "King Lui" sollte jemand noch auf der Suche danach sein.

Benutzer cruiser
    Reviews
    ## 0 Reviews
    DANKE
    0

Anhang 36771 so sieht das King Lui Buttboard Deck aus. Hat bei King Lui etwas länger gedauert als ich gehofft habe, aber gut Ding braucht Weile. Das Teil ist aber mal qualitativ geil, und läuft auch wie sau.

Benutzer LongSk8'ter
    Reviews
    ## 0 Reviews
    DANKE
    20
    Erhielt: 18 Danke in 12 Posts

Wenn man den Anhang öffnen will, gibts leider einen Fehler.

Benutzer downhiller Avatar von Northstar
    Reviews
    ## 0 Reviews
    DANKE
    195
    Erhielt: 194 Danke in 137 Posts

Zitat Zitat von Dangermouse Beitrag anzeigen
    Wenn man den Anhang öffnen will, gibts leider einen Fehler.
    Hej iceman, Fotos brauchen eine Masse Speicherplatz, deshalb lassen sich hier nur "kleine" Bilder von etwa 800x1000 hochladen und einbinden. Wie groß genau hab ich vergessen, denn die Methode der Wahl ist, sie extern hochzuladen und dann zu verlinken. Wie das funktioniert steht in diesem Artikel: https://forum.longboardz.de/showthre...ner-Fotoupload
    Image-shag gibt's glaub ich nicht mehr, ich benutz auch Abload dafür schon seit Jahren - funzt super!
    Fotos finde ich immer spannend, wär cool wenn du sie noch mal hochlädst (ev. auch schon Action-Bilder?)